Valitse sivu

Yritysidentiteetin kirkastus eli facelift

Uutuudella on arvoa!

Moni, huolellisestikin suunniteltu yritysidentiteetti tai tuotteen ryhti ja olemus saattaa väsähtää vuosien varrella. Moninaisten toimenpiteiden ja samaa rataa suoritettujen kampanjoiden jälkeen se voi olla sekava, nuhjuinen, vanhahtava, harhaanjohtava tai muuten vain väsynyt ja haluton sohvaperuna. Sen havaitsee niin asiakas kuin oma henkilöstökin, eikä homma toimi sillä energialla millä pitäisi.

Silloin kannattaa panostaa uudistukseen. Potkitaan tuo sohvaperuna ylös, pesaistaan, kammataan hiukset ja puetaan parhaisiin, opetetaan uusimmat tanssimuuvit ja iskurepliikit ja lähetetään raikkaana, täynnä intoa hurmaushommiin.

Joitakin uudistuksen tuomia etuja:

 

  • Yrityksen freesattu ilme kertoo uudesta asenteesta ja aidosta suhteesta asiakkaaseen
  • Tavoitetaan yleinen mielikuva aikaansa seuraavasta ja dynaamisesta yrityksestä
  • Suunnitelmallinen näkyvyys luo tunnettuutta
  • Visuaalinen täsmällisyys luo liiketoiminnasta uskottavaa
  • Materiaalien yhtenäisyys helpottaa tunnistettavuutta
  • Uusi logo tai ilme on syy tiedotukselle ja markkinointitoimenpiteille
  • Osuva slogan kertoo millainen yritys on
  • Sisäisen markkinoinnin edut, henkilöstö arvostaa toimenpiteitä ja käyttää esim. yrityksen tunnuksin varustettuja tekstiilejä